Wiadomości
Udostępnij:
Zmiany w ruchu na Ochocie. Zamknięta jezdnia i nowe objazdy [SPRAWDŹ]
-
01.03.2025 13:14
-
Aktualizacja: 13:25 01.03.2025
Ruch tramwajowy na ul. Banacha na warszawskiej Ochocie został czasowo wstrzymany. Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie dojeżdżają do pętli Banacha. Zamknięta została również jezdnia ulicy Banacha służącą do tej pory do jazdy w kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. – od Pawińskiego do Grójeckiej. W obu kierunkach kierowcy pojadą po południowej jezdni. Zmiany są związane z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy tramwaju do Dworca Zachodniego.
Tramwaje Warszawskie zmieniły organizację ruchu na ulicy Banacha – przy skrzyżowaniu z Grójecką. Wstrzymany został również ruch tramwajów do pętli Banacha.
„To krótki odcinek – bez obsługi tramwajami pozostanie tylko jeden zespół przystankowy, który znajduje się na samej pętli” – przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.
Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie dojeżdżają do pętli Banacha. Trasa jedynki została wydłużona do pętli P+R al. Krakowska, przy czym nie zmieniają się kursy wariantowe tramwajów tej linii – do placu Narutowicza. Na pętli na tym ochockim placu kończą trasy tramwaje linii 7, 14 i 25. Tramwaje linii 9 i 15, tak jak dotychczas, kursują do pętli P+R al. Krakowska.
„Ruch tramwajowy na ulicy Banacha będzie wstrzymany co najmniej do końca roku” – zaznaczył Urbanowicz.
Trasy objazdowe dla autobusów linii 154, 157, 167, 191, 208, 414, 521 oraz nocnych N01 i N43 nie zmieniają się.
Zlikwidowany został przystanek autobusowy Bitwy Warszawskiej 1920 r. 06 – czyli ten, na którym zatrzymywały się autobusy jadące w stronę Dworca Zachodniego. W zamian autobusy zabierają pasażerów z przystanku tymczasowego Bitwy Warszawskiej 1920 r. 56 – ulokowanego na nieczynnym przystanku tramwajowym na ulicy Banacha.
Dojazd do Centralnego Szpitala Klinicznego w dalszym ciągu jest możliwy autobusami kursującymi ulicami Banacha, Pawińskiego oraz Żwirki i Wigury (128, 136, 154, 172, 175, 186, 188, 191, 414 i 504).
Jakie zmiany dla kierowców na Ochocie?
Ze zmianami muszą się liczyć także kierowcy. Zamknięta została jezdnia ulicy Banacha służącą dotychczas do jazdy w kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. – od Pawińskiego do Grójeckiej.
W obu kierunkach kierowcy jadą po południowej jezdni, którą dotychczas jeździli wyłącznie w kierunku Żwirki i Wigury. Z Banacha na skrzyżowaniu z Grójecką można jechać w dwóch kierunkach: prosto w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub w prawo w ul. Grójecką do centrum.
Priorytet dostały autobusy jadące prosto, dlatego żeby ich nie blokować, nie można skręcać w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd prowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa.
Przełożony został także ruch na fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. bezpośrednio przy skrzyżowaniu z Grójecką – z jezdni północnej na jezdnię południową. Dla kierowców jadących ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostały zachowane wszystkie relacje.
Nie zmieniły się także zasady ruchu na Grójeckiej, na której ruch w rejonie prac odbywa się po jednej jezdni.
„Po wdrożeniu nowej organizacji ruchu wykonawca przystąpi do przebudowy kolejnej partii instalacji podziemnych. Pod skrzyżowaniem i wszystkimi jego wlotami znajduje się gąszcz kilkudziesięciu różnych rur, sieci i kabli, które muszą zostać dostosowane do nowego układu komunikacyjnego, w tym nowych, nieistniejących wcześniej torów” – przekazał Urbanowicz.
To m.in. duża sieć ciepłownicza, magistrale wodociągowe, sieć gazowa, sieci energetyczne i teletechniczne oraz sieć kanalizacyjna.
Kiedy nowe torowisko na Ochocie?
Po zakończeniu prac podziemnych ruszy budowa nowego układu torowego. Powstanie tu skrzyżowanie torowisk, tzw. pełna gwiazda umożliwiająca ruch tramwajów we wszystkich kierunkach. W związku z pojawieniem się nowych relacji tramwajowych konieczne jest też przystosowanie odwodnienia, sieci sterowania ruchem i zasilania.
Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się wielokrotnie zmieniała w miarę postępu robót. Kolejne etapy będą wiązały się z zamykaniem wlotów Banacha czy Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajów do pętli Banacha oraz P+R al. Krakowska. Roboty te planowane są między czerwcem a październikiem.
W tym czasie wyremontowane zostanie również torowisko między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Roboty są rozłożone w taki sposób, by okres wstrzymania ruchu tramwajowego wzdłuż Grójeckiej i al. Krakowskiej był jak najkrótszy.
W ramach inwestycji powstanie około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony schodami ruchomymi i windami bezpośrednio z przejściem podziemnym rozbudowanym w ramach prac na stacji kolejowej.
Czytaj też: Utrudnienia w al. Wilanowskiej aż do maja. Zamknięto jezdnię [MAPY]
Źródło:
Autor:
RDC /PA
Kategorie: