Wiadomości
Udostępnij:
Codziennie ponad pół godziny w korkach. Apel o przebudowę skrzyżowania na granicy Warszawy
-
15.05.2025 21:06
-
Aktualizacja: 22:26 15.05.2025
Starosta miński apeluje o przebudowę skrzyżowania alei Józefa Piłsudskiego i Traktu Brzeskiego na granicy Warszawy. Obecnie kierowcy wjeżdżający tędy do stolicy stoją w korkach po kilkadziesiąt minut. To prawdziwa udręka, uważa starosta Remigiusz Górski. Jednak Zarząd Dróg Miejskich nie ma planów przebudowy skrzyżowania.
Władze Sulejówka i dzielnicy Wesoła od dawna zabiegają o zmiany na skrzyżowaniu, które poprawiłyby płynność i doprowadziłyby do większego komfortu. Chodzi o zbieg ulicy Trakt Brzeski i alei Józefa Piłsudskiego.
Zdaniem starosty mińskiego Remigiusza Górskiego skrzyżowanie wymaga przebudowy, bo podróżowanie tędy to dla kierowców udręka.
– Tworzą się ogromne korki praktycznie przez cały dzień. Rano tutaj mieszkańcy tracą pół godziny, 40 minut, żeby wyjechać. W tej chwili to skrzyżowanie nie spełnia jakichkolwiek wymogów funkcjonalnych. Brakuje lewoskrętów, prawoskrętów. Na wszystkich kierunkach jest jakby konflikt kierowców. Muszą się przepuszczać nawzajem – powiedział Górski.
Jak przekazał nam Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie obecnie nie ma planów przebudowy tego skrzyżowania.
Przebudowy fragmentu alei marszałka Józefa Piłsudskiego i Traktu Brzeskiego domagają się także mieszkańcy Wesołej. Zwrócili się w tej sprawie z petycją do stołecznego Zarządu Dróg Miejskich. Chcą poszerzenia dwóch pasów ruchu przy skrzyżowaniu z Traktem Brzeskim, przeniesienia przystanku linii 173, a także zmiany sygnalizacji świetlnej dla jadących w kierunku Mińska Mazowieckiego. Podkreślają, że korki na Alei Józefa Piłsudskiego powodują, że wyjazd z okolicznych ulic jest w zasadzie niemożliwy. Domagają się także poszerzenia ulicy Nizinnej w kierunku Traktu Brzeskiego.
Zarząd Dróg Miejskich uważa jednak, że nie ma możliwości poszerzenia alei Piłsudskiego w kierunku Traktu Brzeskiego ani zmiany lokalizacji przystanku 173. ZDM przyznaje, że pomiary wykonane w 2022 r. na skrzyżowaniu al. marsz. J. Piłsudskiego i ul. Mazowieckiej oraz w 2024 r. na Trakcie Brzeskim wskazują na zatory drogowe. Zapowiada przekazanie sprawy do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.
Według ZDM wprowadzenie kolejnych bezkolizyjnych faz ruchu w kierunku Mińska Mazowieckiego bez przebudowy skrzyżowania spowoduje większe korki. Zarząd zwraca uwagę, że sygnalizacja Trakt Brzeski - Piłsudskiego działa w oparciu o akomodacyjny algorytm sterowania. Ocenia jednak, że można rozważyć jej korektę.
Czytaj też: Remont ulicy Pawińskiego na Ochocie coraz bliżej. Co zakłada projekt?
Źródło:
Autor:
Przemysław Paczkowski/ED
Kategorie: