Północna jezdnia Trasy Łazienkowskiej zamknięta. Opóźnienia w komunikacji [SPRAWDŹ]

  • 10.10.2024 08:56

  • Aktualizacja: 09:06 10.10.2024

W alei Stanów Zjednoczonych występują duże opóźnienia komunikacji miejskiej. Powodem są zmiany w organizacji ruchu. Zlikwidowany został busapas w stronę centrum. Utrudnienia potęguje inny remont kilkadziesiąt metrów obok, czyli przebudowa wiaduktów nad ulicą Paryska.

Drogowcy zamknęli północną jezdnię Trasy Łazienkowskiej. Autobusy jeżdżą w stronę Śródmieścia po nitce południowej. Występują duże opóźnienia komunikacji miejskiej w alei Stanów Zjednoczonych. 

Na miejscu jest reporter Polskiego Radia RDC, który obserwuje poranny ruch. Autobusy są opóźnione ok. 10-15 minut.

Przez utrudnienia spóźniła się do pracy dziś Pani Agnieszka, z którą rozmawiał nasz reporter. 

Prace na Saskiej Kępie

Na Saskiej Kępie trwa inwestycja polegająca na przebudowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską oraz budowie ekranów akustycznych w ciągu alei Stanów Zjednoczonych od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej.

Dotychczas ruch samochodowy odbywał się w obu kierunkach nitką południową, a autobusy między ulicą Międzynarodową a Saską kursowały jezdnią północną. Teraz została ona zamknięta.

Autobusy na objazdach

Autobusy komunikacji miejskiej jadą w kierunku Wisły południową nitką trasy. Jest  tu taka organizacja ruchu, jak dotychczas, czyli jeden pas do centrum i dwa w przeciwnym kierunku, z czego jeden przeznaczony dla autobusów komunikacji miejskiej, taksówek, pojazdów MTON i motocykli.

„Przystanki dla autobusów jadących w kierunku mostu zostaną przeniesione na południową nitkę trasy. Tymczasowe platformy będą na pasie zieleni dzielącym jezdnie” – przekazał wcześniej SZRM.

Ulica Międzynarodowa zachowała połączenie z aleją Stanów Zjednoczonych. 

Przebudowa wiaduktów

W trakcie przebudowy wiaduktów okazało się, że głębsze warstwy obu jezdni alei Stanów Zjednoczonych są w złym stanie technicznym i wymagają całkowitej wymiany.

„W związku z tym konieczne było przygotowanie nowej dokumentacji zakładającej odbudowę całej konstrukcji jezdni. Pierwotny projekt zakładał wymianę górnych warstw nawierzchni na głębokości ok. 15 cm, natomiast wymiana całej konstrukcji wymaga prowadzenia prac na głębokości ok. metra” – wyjaśnił SZRM.

Zaznaczył, że oznacza to dłuższe wyłączenie z ruchu północnej jezdni. „Dokumentacja zamienna dla jezdni północnej została opracowana i wykonawca może przystąpić do dalszych prac” – dodał.

Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską powstały jako część Trasy Łazienkowskiej i są użytkowane od 1974 r. Z powodu złego stanu technicznego wymagały przebudowy.

Na odcinku alei Stanów Zjednoczonych od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej wybudowane zostaną ekrany akustyczne, a nawierzchnia jezdni zostanie wymieniona na cichą. Nowe oświetlenie i zmiany w oznakowaniu sprawią, że droga stanie się bezpieczniejsza. Wzdłuż alei Stanów Zjednoczonych posadzone zostaną drzewa, krzewy, liczne byliny i pnącza.

Czytaj też: „Są w Warszawie miejsca, do których nie dociera sygnał alarmowy”. Pierwsze wnioski po testach

Źródło:

RDC/Mat.pras.

Autor:

Przemysław Paczkowski/DJ