Tramwaj na Dworzec Zachodni i zamknięta nitka ważnej ulicy na Ochocie [MAPA]

  • 05.08.2024 08:14

  • Aktualizacja: 13:11 05.08.2024

Są zmiany na Ochocie w Warszawie w związku z budową trasy tramwajowej na Dworzec Zachodni. Jedna z nitek ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. została zamknięta. Zmiany zostały wprowadzone już na skrzyżowaniu z Grójecką. Od strony alei Krakowskiej kierowcy skręcą w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego można tylko zawrócić.

Budowa trasy tramwajowej Dworzec Zachodni wkracza w kolejny etap. Wykonawca inwestycji rozpoczyna roboty wymagające zamknięcia jednej z nitek ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Kierowcy jadą w obu kierunkach drugą jezdnią.

Wykonawca inwestycji – Konsorcjum ZUE i FABE – przygotowuje się do przebudowy instalacji podziemnych w miejscu, w którym powstanie pierwszy tunel tramwajowy w Warszawie. W pasie dzielącym jezdnie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. buduje przewiązki, które umożliwią wprowadzenie większych zmian w organizacji ruchu. Kolejny etap inwestycji wymaga bowiem zamknięcia drogi, pod którą biegnie infrastruktura do przebudowy.

Zmiany na Ochocie | InfoUlice Warszawa

Zamknięta nitka na Ochocie

W poniedziałek, 5 sierpnia, około godziny 5:00 wykonawca zamyka jezdnię ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich – pomiędzy ulicą Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę.

Zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone już na skrzyżowaniu z Grójecką. Od strony alei Krakowskiej kierowcy skręcą w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego można tylko zawrócić.

Jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej na drugą nitkę przejadą na skrzyżowaniu ze Szczęśliwicką, tak ominą powstający wykop tunelu, a następnie wrócą na właściwą jezdnię na wysokości parku Pięciu Sióstr.

Z alei Prymasa Tysiąclecia kierowcy pojadą prosto dwoma pasami. Węziej będą mieli już przed skrzyżowaniem z Alejami Jerozolimskimi. Na wysokości parku w kierunku Grójeckiej będzie już tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskają za Szczęśliwicką.

Dojazd do posesji

Połączenie z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. zachowają drogi wewnętrzne prowadzące do budynków, w których mieszczą się hotel, Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia oraz do bloku pod numerem 18.

Piesi i pasażerowie

Utrudnienia będą dotyczyły także pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Zamknięte będą dwa przejścia przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r. – przy budynku numer 18 oraz przy Szczęśliwickiej. Czynna będzie zebra po drugiej stronie skrzyżowania. Z kolei po stronie ulicy, którą zajmie plac budowy, piesi przejdą od Szczęśliwickiej tylko do hotelu i uczelni. Chodnik wzdłuż parku będzie zamknięty.

Autobusy jadące w kierunku Alej Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką.

W kolejnym etapie wykonawca inwestycji planuje wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich.

Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia

Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”. Pokryte zostaną rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika – kwadrans.

Według szacunków rocznie z nowej trasy będzie korzystało ponad milion pasażerów. Po wybudowaniu wszystkich odcinków tramwaju do Wilanowa wygodne połączenie z drugim co do wielkości dworcem w Warszawie zyskają również mieszkańcy Woli i Bemowa.

Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto.

Czytaj też: Cztery osoby zatrzymane w sprawie kradzieży aut za ponad 100 tys. zł

Źródło:

PAP

Autor:

RDC /PA