Więcej nowych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Podpisano umowę na 14 FLIRT-ów

  • 01.04.2025 18:16

  • Aktualizacja: 17:57 01.04.2025

W Kolejach Mazowieckich pojawi się więcej nowych pociągów. Podpisano umowę na 14 FLIRT-ów, czyli pojazdów o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, charakteryzujących się niskim zużyciem energii i łatwą obsługą. Pierwsze FLIRT-y wyjadą na mazowieckie tory za dwa lata. Obsłużą wszystkie linie obsługiwane przez spółkę.

Koleje Mazowieckie podpisały umowę na dostawę 14 nowych pociągów elektrycznych Flirt. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory za dwa lata. Inwestycja za blisko 670 mln zł została dofinansowana z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza w kwocie 162 mln zł.

Marszałek Adam Struzik podkreślił podczas podpisania umowy, że jest to początek większego zakupu. W sumie pojazdów będzie 64.  

— Bardzo się cieszę, że te pociągi będą produkowane na terenie województwa mazowieckiego w Stadler Polska w Siedlcach. Koleje Mazowieckie oczywiście są naszą sztandarową firmą. W zeszłym roku mieliśmy ponad 64 miliony pasażerów. Trudno wyobrazić sobie w ogóle rozwój tego województwa bez Kolei Mazowieckich — powiedział Struzik. 

Nowe pojazdy wyjadą na wszystkie linie obsługiwane przez Koleje Mazowieckie, czyli m.in. do: Siedlec, Łowicza, Skierniewic, Radomia czy Działdowa. 

Pociągi wyprodukowane przez Stadlera będą bezpieczne, nowoczesne i ekologiczne.

 Są najnowszej generacji, dokładnie takie same jak w najwyżej rozwiniętych krajach świata. W dużej mierze zastąpią te najstarsze, użytkowane już od kilkudziesięciu lat pojazdy serii N57, także te modyfikowane — zaznaczył prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień.

FLIRT to bestsellerowy model pociągów Stadlera sprzedany w ponad 2750 egzemplarzach do 23 krajów. Koleje Mazowieckie mają już 71 elektrycznych pociągów tego typu. 

Elektryczne zespoły trakcyjne typu ER160 FLIRT3 to pojazdy o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, charakteryzujące się niskim zużyciem energii i łatwą obsługą.

Pociągi będą wyposażone m.in. w defibrylatory, klimatyzację, komfortowe fotele, drzwi wejściowe z systemem odskokowo-przesuwnym, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej dla pasażerów, ogólnodostępną sieć WI-FI, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca dla wózków inwalidzkich, przestrzeń do przewozu rowerów i wózków dziecięcych, nowoczesne toalety z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami czy urządzenia do bezpośredniej komunikacji z obsługą pojazdów.

Czytaj też: Po 40 latach rusza modernizacja szpitala przy Barskiej. Co się zmieni?

Źródło:

RDC/Inf.pras.

Autor:

Adrian Pieczka/DJ

Kategorie: